Blog

Aktualności

Pozycjonowanie stron WWW. Co to takiego?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces mający na celu umocnienie pozycji serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania w Google czy innych wyszukiwarkach internetowych. Posiadanie strony to jedno, natomiast jej widoczność i pozycja w sieci to drugie. Bez pozycjonowania Twoja strona nie będzie w zasadzie dla nikogo. Tworzenie unikalnych i wartościowych treści, praca z kodem czy pisanie unikalnych opisów produktów oraz wiele innych działań pozwoli Ci przeskakiwać w górę wyników wyszukiwania na wybrane frazy. Celem pozycjonowania strony internetowej jest zazwyczaj pierwsza strona wyszukiwani w Google. To na niej zatrzymuje się ponad 90% użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Na pozycję strony docelowo wpływa wiele czynników. Jedne z nich mają większą inne mniejszą wagę. Proporcje te bardzo często ulegają zmianie podczas aktualizacji algorytmów wyszukiwarki.

Wyniki wyszukiwania / słowa kluczowe – jak to działa?

Słowa kluczowe to wyrazy, które wpisujemy do wyszukiwarki Google w celu odnalezienia interesującej nas usługi, informacji czy produktu. Poniżej prezentuję tego przykład. Możemy wyróżnić kilka typów słów kluczowych.

Ogólne – składają się zazwyczaj z 1-2 wyrazów. Ogólnymi słowami kluczowymi posługują się najczęściej osoby niemające jeszcze sprecyzowanych wymagań co do usługi czy produktu. Przykładami takich słów kluczowych może być np. telefon, wycieczka, zegarek. Pozycjonowanie na takie słowa kluczowe jest o wiele trudniejsze, ze względu na dużą konkurencję. Zdarza się tak, że obecność na wysokiej pozycji na takie frazy kluczowe, niekoniecznie musi się przekładać na korzyści biznesowe.

Słowa kluczowe tzw. długi ogon – Składają się zazwyczaj z więcej niż 2 wyrazów. Internauci wpisując je w wyszukiwarkę zazwyczaj mają już bardziej sprecyzowane potrzeby. Przykładem takiego wyszukiwania może być chociażby powyższy przykład „Tworzenie stron internetowych Gdańsk”. Pozycjonowanie na tego typu słowa kluczowe jest zazwyczaj łatwiejsze. Głównym powodem jest mniejsza konkurencja.

SEO – Search Engine Optimization

Jest to optymalizacja stron www pod kątem ich „współpracy” z wyszukiwarkami internetowymi. Optymalizacja przekłada się na to, jak łatwo indeksowała się będzie nasza strona. Konsekwencją tych działań jest wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania.

Co więc wchodzi w skład tych działań?

Głównymi z nich są np. Optymalizacja treści na stronie, opatrzenie ich w odpowiednie znaczniki. Optymalizacja obrazów i pozostałych treści mających znaczenie w danym serwisie. Logiczna struktura strony internetowej zgodna z zasadami User experience (UX). Optymalizacja techniczna, w której skład wchodzą działania przyspieszające działanie strony poprzez usuwanie błędów, minifikację kodu itp. Wstępna optymalizacja, a efekty w przyszłości. Warto pamiętać, że z dobrym SEO od samego powstania strony dużo łatwiej będzie nam ją pozycjonować w kolejnych etapach. Jeśli od samego początku w serwisie pozostanie masa nierozwiązanych błędów, nawet najlepsze działania mogą w późniejszym czasie nie przynieść pożądanych efektów.